Saturday 23 May 2015

Product review: Pencuci muka yang lembut dan bersih

As salam semua. Apa kabar? Lama rasanya tak menulis blog ni dan terasa rindu sangat nak menulis.
Hari ni I nak review sikit mengenai pencuci muka yang I baru beli dan guna. I memang mempunyai kulit yang sensitif, silap produk muka memang jadi kering dan kuar jerawat besar.

So baru ni tukar kepada pencuci baru yang lebih mild, lembut dan it also works as make up remover. Bagus kan?

Guna sikit je dalam besar duit syiling 20sen, letak air sikit dan gosok-gosok ke muka dengan putaran arah atas. Hah kenapa ke arah atas? Supaya kulit tidak tidak kendur! Bagi yang guna heavy make up you may need more. Pertama bersihkan make up bersama kapas, kedua cuci muka dengan air suam atau sejuk. (Guna air suam/sejuk supaya pores kita tak besar). Lepas guna pencuci Enfuselle Hydrating Cleansing Lotion ni, muka terasa lembut dan tidak kering. Refreshing sangat.

Ni rupanya. Enfuselle Hydrating Cleansing Lotion mengandungi Vitamin E, bersifat hipoalergenik, dan ia juga melebutkan kulit dan meratakan tona wajah. Yang pasti kandungannya menggunakan bahan semulajadi dan tidak terbukti berkesan dalam membantu merawat masalah kulit wajah. Bagi yang pernah menggunakan produk mahal dari Jepun seperti Shiseido anda mesti dapat rasanya cleanser ini sangat berbaloi digunakan.

Sebotol pun sangat murah cuma RM96.25 dan boleh tahan dalam 6 bulan. Lama kan? Ada kawan I guna hampir setahun baru habis. 
I memang rekemen sangat cleanser ni untuk you all yang tercari-cari pencuci muka yang sesuai.

P/s: Kalau you nak try boleh beli dari I tau.

Ok. Hugs.

Xoxo

Maz

2 comments:

  1. kita banyak blackhead. boleh try yg ni lak la nanti.

    jemputla ke blog kita pulak. http://norainiazhari.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Insyallah boleh hilang. Ok lets connect. Nice meeting you aini.

    ReplyDelete