Sunday 24 May 2015

DETOKS BANTU KURUS CEPAT

Proses pertama untuk menurunkan berat badan ialah dengan DETOKS! Saya ada seorang kawan yang mengatakan dia dah bersenam sejam sehari setiap hari, makan kawal tapi BERAT TAK TURUN2 jugak. Di mana silapnya?

Saya akui dengan hanya bersenam dan makan makanan berkhasiat sahaja tidak cukup. Tambahan lagi jika anda amalkan diet yoyo pasti berat cepat naik mendadak bila berhenti.

Konsep DETOKS ini sebenarnya adalah proses penyingkiran toksin dari tubuh. Ibarat seperti paip di singki kita, perlu diservis untuk berfungsi dengan lebih baik, begitu juga dengan usus kita. Saban hari kita makan makana berproses, pengawet, bahan perasa, gula serta pestisid yang kita tak sedar ada dalam sayur dan buah yang kita makan setiap hari.

Penyingkiran toksin ini juga dapat membantu mereka yang SEMBELIT, nafas berbau, badan berbau untuk lebih sihat. Tahap toksin dalam badan yang tinggi juga akan sering membuat kita sakiit kepala, kerap berpeluh, peluh berbau, resdung dan tidak sihat.

Untuk cara simple detoks I sarankan 5 tips di bawah:

1) Minum air kerap dan sekurangnya 2-3 Liter sehari. 
Tips: Minum bersukat dalam botol air.

2) Infused drink
Jika tekak tidak boleh minum air suam yang banyak, anda boleh cuba campurka  beberapa hirisan lemon ke dalam bekas air dan biarkan semalaman. Dan minum setiap 30minit selama 7hari.
3) Berjalan kaki 20-30 minit setiap hari.
Mungkin untuk bersenam anda agak sukar, tetapi berjalan kaki lebih mudah kan? Berjalan kaki ke parking, ke tempat makan atau mungkin di shopping mall.

4) Mandian detoks
Lepas mandian ni kita akan berasa lebih segar. Tambahan pula halia ini boleh melancarkan peredaran darah dan membuang angin.

5) Pengambilan supplement
HERB-LAX sangat berkesan dalam membantu mereka yang sembelit. Pengambilan 2-3 kali seminggu sahaja sudah cukup untuk membantu anda detoks melalui najis, urin dan juga peluh. Untuk dapatkan HERB-LAX ni boleh whatsapp I okay.

Ok selamat mencuba!

Ingat rule no 1 untuk kurus ialah DETOKS!



No comments:

Post a Comment