Sunday 29 March 2015

Mama, jangan pulang lewat lagi

Jujur saya katakan sehari hanya ada 1-2 jam untuk bermain dengan Hannah itupun kalau bernasib baik balik awal dan Hannah tidak tido lago. Pagi masa hantar ke rumah mak selalu tido. Yelah gerak awal pagi kan. Bila pulang pula dah siap makan, mandi dan kadang memang mengantuk dan tido. Jadi boleh bayangkan sehari berapa jam yang saya dapat bermain dengan Hannah?? Suap makan? Mandikan? Ye memang mencari rezeki, dan harap Hannah faham. Tapi sampai bilakah?
Perkara ini sering berlaku di benak fikiran saya, duit dan masa memang isu penting dalam dewasa ini lebih-lebih lagi dalam keadaan ekonomi sekarang yang perlukan suami dan isteri untuk bekerja tapi amsa bersama anak terpaksa dikorbankan. Saya tidak mahu isu ini berlanjutkan. Ia memang Hannah Mama yang jaga dengan pembantunya tapi lebih baik jika tangan kita yang menjaganya sendiri bukan. Setuju tak?

Solusi
Untuk selesaikan isu masa dan kewangan ni saya telah amik langkah untuk berbisnes online. Mengapa berbisnes? Kerana ini adalah langkah yang telah ramai ibu di luar sana yang telah berjaya bekerja sambil menjaga anak, jadi Working at Home Mum. Berbisnes dengan Shaklee ni juga masa dan kewangan lebih terjamin dan jadual bekerja boleh dirancang sendiri. Selain itu tak dalah Hannah membesar dalam kereta sebab saya sendiri yang akan menjaganya. 
Saya juga beruntung kerana dalam bisnes ni mempunyai mentor-mentor yang hebat seperti Senior Coordinator Nur Masliza Muda, Master Puteri dan Master Aishah. Mereka membimbing kami dengan mengajar cara berbisnes online melalui blogging, FB dan cara menarik minat bisnes partner baru.

Mahu berbisnes dan mencari mentor?
Hubungi saya.



No comments:

Post a Comment