Monday 13 July 2015

Kasihi ibu bapa kita



Ramai yang tengah mood berhari raya dan mungkin juga ada yang tidak dapat pulang berhari raya dengan keluarga dek kekangan tugasan menjaga keamanan negara seperti polis dan tentera kan.

Sebenarnya tak payah tunggu hari raya pun kita perlu pulang melawat ibu bapa kita. Walaupun saya sering berjumpa dengan ibu bapa saya boleh dikatakan setiap hari, semakin hari semakin uzur saya lihat ibu bapa saya. Inikan mereka yang jarang-jarang sekali menjenguk. Betul tak? Cuba renung kepada mereka dan pandang dengan belas kasihan kepada mereka. Mereka yang telah membesarkan kita dengan bekerja keras demi pastikan kita tidak berlapar.

Ibu dan bapa kita semakin hari semakin meningkat umur dan bukan bertambah kuat. Kadang kala demam dan selsema juga berpanjangan dek tahap kesihatan yang menurun. Sebelum ibu kita meninggalkan kita terus apa kata selagi hayat ada kita menjaga mereka dan berbuat baik kepada mereka. Yang muda pasti tua. Kita juga akan berada di tempat ibu bapa kita juga.

Menjaga mereka dari jauh dengan bekalkan wang belanja, menelefon dan juga supplement seperti VIVIX bagi meningkatkan kesihatan mereka. Memang sjak dsn maut tidak diketahui. Tapi sekurangnya kita dapat memberi yang terbaik.

Ibu saya sendiri berkata bekiau lebih suka makan VIVIX dari ubat hospital yang banyak dan pahit.

Bawak sebotol dua VIVIX buat ibu bapa tersayang anda. 

Kasihi mereka.

Belian 2 botol sempena hari raya.

No comments:

Post a Comment