Tuesday 7 July 2015

Berbisnes tambah pendapatan vs masa bersama anak

Sebagai wanita bekerjaya dan menjadi ibu dan isteri pada masa yang sama bukanlah perkara yang mudah.
Lebih memenatkan dan membinggungkan jika kita terpaksa bekerja lebih masa setiap hari TETAPI gaji yang rendah tetap diberikan walaupun kita telah komited.

Gaji yang rendah dengan keadaan ekonomi sekarang bagi saya tidak berbaloi untuk bekerja lebih masa TETAPI kehilangan MASA MELIHAT ANAK MEMBESAR.  Perkara yang saya sendiri todak mahu ketinggalan. Bayangkan langkah berjalan pertama anak disaksikan oleh pengasuh dan bukan saya sendiri. Sebak dalam gembira juga hati ini.

Bukan itu sahaja. 
Most of the days waktu pagi hantar Hannah, she will sleep. Bila amik waktu petang-malam Hannah pun dah letih dan acap kali saya kekang masa untuk berkomunikasi dengannya.
Seperti ibu lain saya juga ingin berbual, beri makan dan bermain dengan anak saya. Mujurlah saya masih menyusunya. Masih terasa ada bonding di situ. Syukur Alhamdullilah. 

Jadi untuk mendapat kehilangan masa adalah agak mustahil tetapi saya telah memulakan pendapatan kedua dengan berbisnes. Di mana saya sendiri akan menjadi bos kepada syarikat. Dan ini adalah jalan terbaik untuk memulakan pekerjaan dari rumah sambil melihat tumbesaran anak di mata sendiri. Bisnes online yang saya jalankan ini sebenarnya sangat membantu dari segi kewangan dan pengurusan masa dan juga menambah ilmu kesihatan disamping dapat berinteraksi dengan pelanggan. Ia memang diizinkan oleh suami untuk berbisnes dan modal permulaan serendah RM75 telah membuka mata saya bahawa nak berbisnes tak semesti perlu modal yang besar. 

Jadi bagi yang ingin menambah pendapatan secara online atau suri rumah yang ingin bekerja memang digalakkan bisnes online shaklee ni. Saya percaya ramai dari kita yang memerlukan pendapatan kedua dan untuk membaiki keadaan ekonomi sekarang ini.

Anda bagaimana?

Join #YESLEADERS dan jana pendapatan hingga 4 angka sebulan atau lebih. Semua dari kita mampu!

Maz

No comments:

Post a Comment