Wednesday 18 February 2015

Wang Plastik dan Shopping

Shopping memang antara perkara yang sangat menggembirakan dan antara cara  untuk stress free. Sekarang ni kalau keluar membeli pampers anak yang tengah offer pun dah rasa nikmat. Haha..yelah bila time offer jumat RM4-5 kan untuk setiap pek! Setahun mahu beratus saya save! 
Ok ni berdasarkan kepada cerita Confession of a Shopalic yang berkisarkan kaki shopping yang berhutang kad kredit. Memang tak salah shopping tapi yang salah bila kita menbeli sesuatu di luar kemampuan kita dan kita berhutang. End up hutang setiap bulan semakin bertambah tambahan digoda oleh sale setiap bulan.
Kalau nak harapkan paycheck setiap bulan memang tak boleh langsai senua hutang kad kredit kan? Selalu yang gunakan kad kredit ialah bila kita tidak mencukupi wang pada masa itu tambahan pula dengan keadaan kos hidup yang tinggi hanya can minima yang dibayar. I cakap dengan you interest kad kreditlah paling tinggi dan miliki kad kredit ni seakan 'berhantu'. Manakan tidak asyik rasa nak beli je kalau ada wang plastik ni kan. 
Okay untuk mereka yang ingin selesaikan hutang kad kredit dengan cepat antarnya ialah dengan menambah pendapatan dan mengurangkan penggunaan kad kredit. Apabila pendapatan kita bertambah jumlah caj bulanan dapat dibayar lebih dengan ini hutang akan berkurangan provided hutang tak tambah.

Tambah pendapatan dengan berbisnes online kerana ini adalah jalan paling selamat dengan modal yang rendah. Cuma RM75. Setiap bulan bonus yang kita dapat boleh mencecah hingga ribuan ringggit! Jadi kalau anda mahu menjana pendapatan ni hubungi saya. Hentikan hutang lad kredit buat bank untung dan kita rugi sahaja kan.



Xoxo

No comments:

Post a Comment