Tuesday 14 October 2014

Surirumah Bekerja




Terjebak menjadi distributor Shaklee adalah masa trimester kedua mengandungksn Hannah. Tujuan utama adalah untuk menjadikan bisnes ini mata pencarian utama yang saya boleh lakukan di rumah sambil Hannah saya yang jaga.
Dengan Shaklee cash bonus yang ditawarkan adalah telus dan tidak berselindung. Basicnya mudah, jika Upline tidak membuat sales, anda downline yang membuat sales, cash bonus adalah milik anda sendiri tanpa diambil oleh upline. Selain itu, dengan berbisnes Shaklee saya juga boleh mendapat pendapatan lebih dari apa yang saya dapat sekarang dengan bekerja. 
Selain dari itu saya juga mendapat kebebasan masa untuk bekerja, mengatur jadual dan boleh mengambil cuti jika terdapat kecemasan tanpa memohon kepada bos. Saya tahu dan saya sendiri alaminya, tatkala kalau terdapat kematian atau ahli keluarga yang sakit dan anak meragam agak sukar memohon cuti dan sering dipandang leceh.

Selain itu ada beberapa sebab menyebabkan saya ingin menjana pendapatan dengan shaklee:

Menyimpan lebih untuk simpanan sendiri  dan anak

Dengan keadaan ekonomi yang tidak menentu dan kenaikan harga minyak dan barang, sedikit sebanyak mempengaruhi ekonomi keluarga kami. Bayangkan kalau tank minyak yang penuh dahulu RM65 kini sudah menjadi RM 70. Sebulan hampir RM300. Itu hanya pulang balik kerja. Tambahan pula harga makanan pun jua naik tapi apakan daya bila bekerja hanya boleh memasak pada malam hari. Pagi dan tengah hari di ofis.
Dengan adanya pendapatan lebih dari Shaklee dapat juga saya menyimpan duit buat saya dan anak demi masa depan. Walaupun hanya RM 100-200 nilainya simpanan wang untuk masa depan wajib ada.

Meningkatkan Taraf Kesihatan
Suami, ibu bapa dan mertua serta saya juga mengamalkan makanan tambahan ni. Tujuan utama semestinya untuk membantu mereka meningkatkan kesihatan sendi buat ibu bapa dan juga ibu mertua. Sejak amalkan supplement mereka dapat rasakan kesihatan lebih baik malah En Suami pula jarang menghidap demam.

Peluang Bercuti 
Memang teringin rasa di hati untuk bercuti ke Tanah Suci Mekah ini. Bila lihat di kaca TV dan dari cerita rakan mengenai umrah di tanah suci rasa sayup dan perasaan berkobar2 ke sana membuak2. Dengan Shaklee, kita juga berpeluang untuk mendapatkan sponsored umrah. Menarik kan? 

Lebih berdikari
Bagi saya sebagai seorang wanita, kita wajib ada duit poket sendiri untuk kegunaan. Yelah kita pun tak tahu bagaimana masa hadapan. Jika terdapat kecemasan at least we have our own money to use tanpa harapkan duit suami. Nak berbelanja hadiah atau percutian pun rasa best. Sesekali mesti nak belanja keluarga juga kan..

So bagi surirumah yang nak mencari peluang bisnes, jom join saya. Insyaallah kita akan dapat apa tang kita mahu dengan usaha dan minat yang kuat..

Xoxo

Hubungi saya: SMS/Whatsapp: MAZ 0124755297|healthyglowing13@gmail.com|FB: Maz Asraf|

 *produk ini tidak bertujuan merawat atau menyembuhkan penyakit. sila dapatkan nasihat doktor terlebih dahulu.

No comments:

Post a Comment