Wednesday 13 August 2014

Perbezaan GLA COMPLEX DAN EPO



EPO

EPO adalah singkatan daripada Evening Primrose Oil . EPO diperolehi dari ekstrak biji bunga Evening Primrose. Ia kaya dengan gamma-linolenic acid ( gamolenic acid atau singkatannya GLA) iaitu sejenis lemak perlu ( essentiap fatty acid). GLA diperlukan oleh tubuh kite untuk proses pertumbuhan dan pengembangan serta perlu diperolehi daripada pemakanan seharian. Selain itu GLA boleh menyembuhkan dan amat berkesan dalam mengatasi masalah wanita. seperti PMS, Kesuburan, Kestabilan Hormon.

GLA yang ada didalam EPO adalah dalam sekitar 7% – 10%.


GLA Complex Shaklee

GLA Complex Shaklee mengandungi minyak borage, minyak bunga matahari, vitamin E dan Omega 6.

GLA diperolehi daripada minyak yang diekstrak dari biji bunga borage adalah 2 kali lebih tinggi dan pekat jika dibandingkan GLA yang terdapat didalam EPO.

Kandungan GLA yang tinggi terbukti lebih baik untuk menghadapi pelbagai masalah berkaitan PMS, Arthritis, Ekzema, kesuburan, kestabilan hormon.

Kandungan Vitamin E pula membantu untuk melindungi dinding arteri dan menyokong sistem imunisasi dengan memelihara intergriti sel

Omega 6 pula digunakan untuk membentukkan prostaglanding. Prostaglanding merupakan hormon yang mengawalatur proses badan secara normal .

Borage Seed mengandungi 17%-25% kandungan GLA.


Perbezaan English Primrose Oil dengan Borage Oil?

* Borage oil mengandungi GLA yang lebih tinggi dari EPO iaitu sebesar 25% dibandingkan 10% GLA dalam EPO.
GLA yang lebih tinggi adalah lebih baik untuk membantu dalam beberapa masalah kesihatan seperti PMS, arthritis, ekzema.
GLA Complex Shaklee mengandungi Vitamin E dan minyak biji bunga matahari yang kaya dengan asid lemak Omega-6. Daun borage juga dikatakan galactogogue yang bagus (dalam GLA Complex Shaklee bukan daun,tapi biji bunga borage).
Borage oil juga digunakan pada akhir kehamilan untuk mematangkan serviks.


GLA lengkap dengan EPO dan Vitamin E malah lebih baik fungsinya.


MAZ 0124755297|healthyglowing13@gmail.com|FB: Maz Asraf|

No comments:

Post a Comment