Friday 20 June 2014

TIPS KURUS DENGAN SUPPLEMENT??

Selaunya orang akan lebih mencari ubat kurus berbanding supplement kerana mahukan FAST RESULT tanpa memikirkan kesan sampingan yang memudaratkan. Banyak kes yang telah dilaporkan mengakibatkan kematian bagi pengguna ubat kurus kerana menyebabkan kegagalan buah pinggang untuk berfungsi dan menyebabkan serangan jantung. 
Bagi saya pemakanan seimbang, pengambilan air sekurangnya 2L sehari, bersenam dan pengambilan supplement lebih menyihatkan dan selamat. Saya sendiri selepas bersalin mengamalkan supplement seperti ALFAFA COMPLEX, OMEGA GUARD, LECITHIN, dan ESP untuk mengurangkan berat badan. So dar Alhamdullilah selepas pantang dengan berpantang penuh bersama supplement, mengurut,  bertungku mandi herba berat saya dari 72.5kg telah turun 62.5kg. Sekarang masih meneruskan sebab nak fit into baju raya nnanti. Tak molah ada spare2 tire kan. Lagipun malulah dengan husband. 


ALFAFA COMPLEX- berfungsi untuk detoks toksin, mengurangkan keputihan, swlain itu sebab saya menyusu ia juga work as milkbooster yang hebat. (Bukan overclaim tapi pengalaman sendiri)

OMEGA GUARD- ialah minyak ikan yang mengandungi omega 3, DHA, EPA berfungsi untuk membakar lemak, kolestrol jahat dan gula. Menstabilkan hormon. Mengurangkan perut buncit.

LECITHIN- pengemulsi lemak dan pemecah lemak2.

ESP- adalah sumber protein dan asid amino. selain memekatkan susu badan i, ia juga mengurangkan jeragat, stretch mark. Paling best setelah bakar lemak2 dibadan, ESP menganjalkan kulit, jadi firmlah badan kita.

Lelaki ke perempuan pun bileh mengamalkan supplement ini untuk mengurangkan berat badan.

No comments:

Post a Comment