Wednesday 2 October 2013

Set kecantikan Shaklee

Setiap orang inginkan kulit yang cantik, bersih, halus, lembap dan berseri. Tambahan pula muka adalah bahagian badan kita yang akan dipandang dulu apabila bersemuka. Kulit muka pula adalah bahagian yang sering terdedah kepada cahaya matahari. Jika tidak dicegah dengan pemakaian sun block dan pengambilan produk seperti vitamin dan kolagen akan mengakibatkan kesan penuaan cepat kelihatan, pigmentasi, jeragat, kulit kusam dan warna tona tidak sekata.


TAHUKAH ANDA???

Kolagen merupakan struktur protein yang berfungsi sebagai perekat dalam badan. Lebih kurang satu per tiga daripada keseluruhan protein dalam badan terdiri daripada kolagen, memberikan struktur kepada badan, melindungi dan menyokong tisu-tisu lembut serta menyambungkannya dengan tulang badan.




Ketika usia remaja dan awal 20-an, terdapat pertumbuhan hormon yang aktif bagi menyokong pertumbuhan struktur dan menggalakkan perkembangan otot, tendon dan ligamen. Kolagen digunakan untuk menghasilkan protein bagi membantu pertumbuhan ini serta mengaktifkan penjanaan semula sel badan baru. Ketika usia 25 tahun dan ke atas, kolagen mula menyusut dalam badan pada kadar 1.5 peratus setahun. Sehingga usia 45, badan kita dijangka kehilangan sebanyak 30 peratus daripada kolagen semula jadi. Memandangkan kepentingan kolagen terhadap struktur badan, kejadian ini dianggap agak memudaratkan, ditambah pula dengan kadar pengurangan pertumbuhan hormon.
 

 SET KECANTIKAN SHAKLEE

  • VIVIX (Set Budget besar )
 - Anti-penuaan selullar terhebat
- Menyokong kesihatan jantung, otak, sistem imun & sendi
- Anti-kanser
- Meningkatkan tahap tenaga sellular & membaiki sel pada tahap sellular
- Mengurangkan komplikasi pesakit diabetes
-Antibiotik semulajadi



  • COLLAGEN POWDER (Set Budget Sederhana) 
-Kurangkan garis-garis kesan ketawa, kedutan, lingkaran hitam bawah mata, kesan bengkak bawah mata, penglihatan kabur.
- Meningkatkan kesihatan gusi 
- Menyihatkan rambut kering dan bercabang di hujung 
-Membantu mengecilkan liiang roma besar
- Mengurangkan pigmentasi, jeragat, warna tona sekata
-Menghidrasi kulit kering 
- Menegangkan payudara dan punggung 
- Membantu menghilangkan sakit belakang, sakit sendi.


atau
  •  B-COMPLEX + VITA-C + VITA-E+ESP
    •  B-Complex
    •  untuk mengekalkan kelembapan pada kulit. Ia juga dapat menjaga kulit dari kekeringan sekaligus dapat mengurangkan kedutan pada kulit. 
    • Pengambilan Vitamin B mampu menghilangkan garis-garis halus pada kulit dan menolong menetapkan "kelenjar thyroid" dengan melicinkan/meratakan serat menegangkan kulit. 
    • Menghilangkan 'stress'. 'Stress' boleh menyebabkan kulit berkedut dan nampak cepat tua.  
    • Membantu untuk membantu menaikkan seri muka, membantu untuk saraf yang baik dan untuk mood yang ceria
  • VITA-C 
  • Penting untuk pengikatan kolagen. Vitamin C amat masyhur untuk kecantikan. 
  • Pengambilan Vitamin C secara konsisten mampu untuk membuang toksin dalam badan.
  • Antioksidan untuk menghapuskan  radikal bebas. Pengurangkan radikal bebas didalam badan kita, memudahkan Vitamin C membantu dalam pembentukan kolagen. Kolagen amat penting untuk mengukuhkan sel kulit. Kekurangan kolagen akan menyebabkan kerosakan kulit (kering, lembik dan mudah lebam).
  • VITA-E
~Memberi perlindungan kepada kulit.
~Memperlahankan pembentukan tanda penuaan dan degenerasi sel kulit. Ia juga dikenali sebagai bahan yang dapat mempercepat penyembuhan dan pembentukan saluran darah.
~ Sememangnya sangat bagus untuk kulit yang cantik
~Mengurangkan inflamasi, mengurangkan bengkak, menyembuhkan luka dan juga baik untuk sistem saraf.
 
  • ESP 
~Menghilangkan parut 
~Awet Muda- amino asid penting untuk membina otot, rambut, kuku, kulit, tulang  
~Baik untuk hormon – kacang soya satu-satunya tumbuhan yang kaya dengan isoflavones, fungsinya bersamaan dengan hormon wanita.  
~Kulit  Remaja- meransang pembentukkan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agen anti penuaan, mengembalikan radian kulit, dan kepejalan otot, percepat sembuhan luka ~Membaiki Pigmentasi, rambut beruban dan gugur.  
~Membaiki memori, vitaliti, dorongan seksual dan rangsangan.
  • GLA + ESP (Set budget)

                      +  
~GLA COMPLEX

  • diperkaya dengan vitamin E yang terkenal sebagai vitamin untuk kecantikan kulit. 
  • Membantu mengatur fungsi hormon dalam tubuh, kehadiran vitamin E ini menjadikan kulit anda tampak lebih lembab, mengurangkan jeragat, tiada lagi kilauan minyak dan berseri-seri.
  • Baik untuk kesihatan jantung
  • Awet muda 
So pilihlah set kecantikan ikut budget poket anda. Kecantikan luaran itu bermula dari dalaman dan juga rohani.  Oleh itu kesihatan dalaman badan lebih penting untuk dijaga disamping kesihatan rohani. Insyaallah..So tunggu apa lagi mesti nak cantik kan?
PM/WHATSAPP MAZ: 012-4755297


xoxo

No comments:

Post a Comment