Sunday 21 June 2015

Spa murah di rumah

I dari dulu memang suka scrub badan ni dari jenis herba yang kuat bau herba seperti bunga tanjung made in indonesia murah ja sepeket dulu dalam RM3-5. Memang elok untuk hilangkan daki dan lembutkan kulit. Tapi yang tak tahan baunya lah kan. Kalau dah guna sabun badan pun masih kuar bau herba tu.

Lepas tu I ada mencuba scrub yang beli dari Bali. Memang best tapi tak lah beli banyak. Masa di Bali I tak buat spa sebab tengah pregnantkan Hannah jadi tak nak take the risk.

So masa pantang dulu I guna scrub dari Tanamera, Tropical Boreh Scrub.
 
Dalam ni ada 4 sachet serbuk boreh scrub ni dan sebotol Rosewater. Cara ya mudah sahaja sepeket scrub bancuh dengan rosewater dan gosok pada kulit.
Bau agak mild tapi I suka bau herba dia tak kuat. 

Caranya: Lepas bancuh tu apply ja pada kulit dan gosok sampai sel kulit matintu kuar. Lepas tu bilas. Memang lembut you. Dan pasti menjimatkan dan menyegarkan. Tak perlu nak ke spa mahal di luar. Satu sachet selalu I guna 3 kali. Sebekas ni dalam RM30 tak silap. Tapi memang worth the money.

Jadi kalau dalam pantang nak hilangkan parut atau tanda belang hitam di leher sangat membantu. Dan bagi yang ada selulit pun boleh cuba untuk kurangkan.

Selamat mencuba.


No comments:

Post a Comment